chancier توافق سوریه آمریکا رسانه ها

chancier: توافق سوریه آمریکا رسانه ها شیمیایی رسانه های آمریکا بین الملل سوریه

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی مجلس زیر ذره بین مجلس

قرار است بعد از 3 ماه که طرح تحقیق و تفحص از مجلس به وسیله تعدادی از نمایندگان تهیه و به وسیله هیات رئیسه جهت بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه ارسال شده است هست،

مجلس زیر ذره بین مجلس

مجلس زیر ذره بین مجلس

عبارات مهم : برنامه

قرار است بعد از 3 ماه که طرح تحقیق و تفحص از مجلس به وسیله تعدادی از نمایندگان تهیه و به وسیله هیات رئیسه جهت بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه ارسال شده است هست، این هفته در دستور کار کمیسیون مربوطه قرار بگیرد. آخرهای خرداد ماه بود که حسن کامران، نماینده مردم اصفهان در مجلس از تهیه این طرح به منظور «نظارت دقیق بر مجلس» به وسیله بعضی نمایندگان با چندینه محور خبر داد. به گفته او تاکنون نمایندگان صرفا تفحص از دستگاه های دیگر را در دستور کار خود داشته اند و تاکنون وقت تحقیق و تفحص از مجلس فراهم نشده است.

مجلس زیر ذره بین مجلس

بنابرین نمایندگان قصد دارند این بار خودنظارتی از قوه قانون گذاری را جهت سایر دستگاه ها به الگویی تبدیل کنند تا قبل از اینکه کسی بر عملکرد آنها نظارت کند، خودشان به امورشان پیگیری کنند.

بنابراین چندی پیش امیر خجسته، مدیر فراکسیون مبارزه بر مفاسد اقتصادی و براق سازی مجلس اعلام کرد که طرح تحقیق و تفحص از مجلس با 20 امضا تهیه و به هیات رئیسه تقدیم شده است و قرار است در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گیرد. نماینده مردم همدان همچنین گفت که بحث تحقیق و تفحص از مجلس از قبل کلید خورده و تعدادی از نمایندگان پیگیر این مساله هستند و در این راستا مدارک و مستندات مورد نیاز جمع بندی شده است و تحویل هیات رئیسه مجلس خواهد شد. همچنین محمدجواد ابطحی، نماینده خمینی شهر هم اخیرا در تذکری با استناد به ماده ۲۱۴ و مواد ۷۳ و ۷۴ در صحن مجلس گفت: «چند ماه است که تحقیق و تفحص از مجلس تحویل کمیسیون برنامه و بودجه شده است هست، ولی کمیسیون که باید ظرف یک هفته جلسه برگزار و نتیجه را نیز به ما اعلام می کرد، اقدامی انجام نداده است.»

قرار است بعد از 3 ماه که طرح تحقیق و تفحص از مجلس به وسیله تعدادی از نمایندگان تهیه و به وسیله هیات رئیسه جهت بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه ارسال شده است هست،

او با اشاره به هزینه کردهای مجلس جهت مباحث امنیتی که مورد انتقاد بسیاری دیگر از نمایندگان قرار گرفته هست، افزود: «ما باید از خودمان شروع کنیم. در جلو مجلس کانکس می زنند و دیوار می کشند و میلیون ها تومان بودجه مجلس را خرج می کنند و از اضافه کار کارمند مجلس کم می کنند. ما باید به این عنوان پیگیری کنیم. با توجه به جنگ اقتصادی خود مجلس نیز باید به میدان بیاید.»

اهمیت تحقیق و تفحص از مجلس در پی ادعای گرفتن رشوه بعضی نمایندگان!

بنابراین با توجه به صحبت هایی که اخیرا محمود صادقی، مدیر فراکسیون براق سازی مجلس در جلسه ای اعلام کرده بود که در وقت تحقیق و تفحص از شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران «بسیاری از بعد گیرندگان امضا از شهرداری رشوه دریافت کرده اند» ضرورت تحقیق و تفحص از عملکرد مجلس و شرکت های تابعه به عنوان نظارت بر بیت المال و حق الناس اهمیت زیادی پیدا می کند.

گفتنی است بسیاری از نمایندگان ضمن تایید ضرورت تحقیق و تفحص از عملکرد مجلس، براق سازی را عالی ترین راه نجات کشور از فساد و الگوی مناسب رفتاری جهت همه شرکت ها و نهادها دانستند. مهرداد لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در این راستا به «ابتکار» گفت: «شفاف سازی پدیده خوبی هست، اینجا منزل ملت است و باید این براق سازی را از خودمان شروع کنیم تا جهت همه دستگاه ها الگو شود.» او همچنین تاکید کرد: «برای روشن شدن همه امور باید تلاش کنیم. هیچ چیز غیرشفاف قابل مخفی شدنی از مردم وجود ندارد. باید تحقیق و تفحص از مجلس را جهت دوری از شایعات به خوبی اجرا کنیم تا همه دستگاه ها هم قبل از اینکه به امورشان پیگیری شود به امورشان برسند.»

مجلس زیر ذره بین مجلس

نباید همه را با یک چوب برانیم

نماینده مردم لنگرود در مجلس همچنین افزود: «در همه دنیا تعداد محدودی افراد تخلفاتی انجام می دهند و در کشور عزیزمان ایران هم این اتفاق افتاده است و چند تخلف از طرف تعدادی در لباس مسئول نباید به همه مسئولان نظام تصری داده شود. ممکن است متخلف در هر لباسی به عنوان نمونه در لباس سرمایه گذار، تاجر، مسئول یا روحانی تخلفاتی انجام داده باشند و نباید این افراد را به همه مسئولان جامعه نسبت داد. بنابراین باید مردم را در جریان همه امور قرار دهیم و جهت آنها براق سازی کنیم.» محمود صادقی، مدیر فراکسیون براق سازی و انضباط مالی مجلس نیز در این باره به «ابتکار» گفت: «نفس شفافیت مجلس می تواند جهت سایر دستگاه ها الگو و بافایده باشد. هفته گذشته در جلسه ای که در فراکسیون شفافیت داشتیم این عنوان را به عنوان یکی از محورها و خروجی جلسه مطرح کردم و نامه ای هم به دکتر لاریجانی راجع به شفافیت نظام پارلمانی که بخش های مختلفی دارد، نوشتم. یکی از آن بخش ها نظام و ساختار مدیریتی معاونت های متفاوت مجلس و دستگاه های تابعه و ساختاری است که مجلس را اداره می کند.»

قرار است بعد از 3 ماه که طرح تحقیق و تفحص از مجلس به وسیله تعدادی از نمایندگان تهیه و به وسیله هیات رئیسه جهت بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه ارسال شده است هست،

عملکرد تک تک نمایندگان در قبال موکلان ارزش مورد بررسی قرار گیرد

نماینده مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس با بیان اینکه «باید عملکرد تک تک نمایندگان چه در کمیسیون ها و چه فعالیت های ارزش در حوزه انتخابیه و در قبال موکلان ارزش نیز مورد براق سازی قرار گیرد»، گفت: «در این راستا در حال تهیه طرحی هستیم و به نظر می رسد این کار می تواند الگوی خوبی باشد و به تحقیق و تفحص از عملکرد مجلس هم می توان در این راستا نگاه کرد و نمایندگان را در قبال مردم پاسخگو کرد.»

اما غلامعلی جعفرزاده، عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه «کمیسیون برنامه و بودجه هر لحظه در حال حسابرسی و بررسی هزینه های مجلس است و این کار جدیدی نیست»، به «ابتکار» گفت: «شفاف سازی خوب هست، ولی این عنوان تازه نیست و مکانیزم مجلس تصویب بودجه، نظارت و حسابرسی بر بودجه مجلس است که به طور مرتب هر ساله انجام می شود. در کمیسیون برنامه هر سال هزینه کرد، بودجه و نحوه تخصیص آن، حقوق و درآمد و هزینه کردهایش مورد بررسی قرار می گیرد.» نماینده مردم رشت در مجلس تاکید کرد: «تعدادی از نمایندگان بنا به دلایلی دلخوری و ناراحتی هایی دارند و چنین درخواستی را مطرح کرده اند که البته اشکالی هم ندارد. من به شخصه با تحقیق و تفحص و هر چیزی که براق سازی کند و نقاط تاریک را روشن کند موافقم.»

مجلس زیر ذره بین مجلس

**گزارش عملکرد بودجه مجلس به نمایندگان داده نمی شود!

صادقی همچنین با طرح این عنوان که «قبلا به عنوان مدیر فراکسیون براق سازی و انضباط مالی راجع به براق سازی مالی مجلس به آقای لاریجانی نامه نوشته ام»، به «ابتکار» گفت: «در نامه ای به آقای لاریجانی گفته ام عملکرد هر سال مجلس به موقع ارائه نمی شود و رونوشت آن را به آقای تاجگردون، مدیر کمیسیون برنامه و بودجه هم دادم که ایشان پاسخ نامه را داد و گفت که گزارش عملکرد سال 95 را خرداد ماه به هیات رئیسه ارسال شده است است و یک نسخه آن گزارش را هم جهت من ارسال کردند.» صادقی در ادامه بیانات خود گفت: «طبق آیین نامه داخلی مجلس، یکی از وظایف کمیسیون برنامه و بودجه تهیه گزارش حسابرسی و تهیه عملکرد مالی هر سال مجلس با همکاری دیوان محاسبات است.

این گزارش در کمیسیون رفت و برگشت می کند و در نهایت به هیات رئیسه ارسال می شود. طبق قانون هیات رئیسه وظیفه دارد گزارش را در اختیار نمایندگان قرار دهد ولی متاسفانه طی 2 سالی که در مجلس بوده ام چنین چیزی را مشاهده نکرده ام.» مدیر فراکسیون براق سازی مجلس همچنین تاکید کرد: « باید شهریور یا مهر ماه سال 96 گزارش تفریق بودجه سال 95 به مجلس ارائه می شد ولی نشده هست. طبق پیگیری هایی که داشته ام گفتند 23 خرداد گزارش ارسال شده است هست، ولی خود فرآیند تهیه گزارش هم یک فرآیند براق نیست و صرفا الان مردها مفتح و حسینی زیاد درگیر این عنوان هستند.»

بدون اجازه شرکت ها ریالی در مجلس هزینه نمی شود

البته جعفرزاده در گفت وگو با «ابتکار» تاکید کرد که نباید دلواپس این موارد بود آیا که کمیسیون برنامه و بودجه مراقب حسابرسی ها است و مرتب این موارد را رصد می کند و در مجلس حتی یک ریال هم بدون اجازه دستگاه ها و شرکت ها هزینه نمی شود.» در حالی که صادقی، نماینده حقوق خوانده مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس اعتقاد دارد این کارها فرمالیته است و درحاشیه و مختصر به آن اشاره می شود و زیاد شبیه به برطرف وظیفه است.

کاش حسابرسی مجلس براق بودتا نیاز به تفحص نباشد

صادقی تاکید کرد: «ای کاش سیستم مجلس تا حدی براق بود که نیاز به تحقیق و تفحص نداشته باشد. ولی هنگامی که که اینطور نبوده هست؛ این احساس ضرورت وجود دارد و می تواند آن ایده اولیه را تقویت کند.» صادقی همچنین گفت: « تحقیق و تفحص از مجلس زیاد می خواهد عملکرد هیات رئیسه را مورد بررسی قرار دهید و نگاه مالی به عملکردها دارد و راجع به عملکرد کلیت مجلس و اینکه مصوبات خوب یا بد داشته، نیست.»

همانطور که در ابتدای گزارش اشاره شد، یکی از دلایلی که بعضی نمایندگان خواستار تحقیق و تفحص از عملکرد مجلس شده است اند، بعضی هزینه کردهای مجلس است و به عنوان نمونه راجع به بودجه ای که جهت ایجاد فضای امنیتی اطراف مجلس شده است است گلایه هایی وجود دارد.

جعفرزاده با وجودی که پیش از این در تصویر العمل به این اقدام گفته بود که مجلس شبیه به پادگان نظامی شده است هست، این بار در حمایت از این اقدام به «ابتکار» توضیح داد: «این هزینه کردها اضافه نبودند و شرکت پدافند و شورای عالی امنیت ملی تاکید داشتند این امر محقق شود و دستگاه های امنیتی هم این تکالیف را مشخص کردند و گفتند اگر این طرح امنیتی اجرا نشود؛ ما هیچ مسئولیتی در قبال مجلس نخواهیم داشت.

ما خودمان با این محدودیت ها مخالف بودیم که مجلس شبیه به پادگان نظامی شود، ولی آنها گفتند طرح امنیتی از نظر ما باید به این شکل اجرا شود.» او درحمایت از تصمیم لاریجانی دراین باره گفت: « مدیر مجلس هم سردوراهی عجیبی قرار گرفته بود که باید در این باره تصمیم گیری می کرد. ما این عنوان را نقد کردیم و مورد پرسش قرار دادیم ولی ایشان گفتند که مصوبه مجموعه امنیتی است و حتما باید اجرا می شده است است.»

شفافیت مالی مسئولان در قانون اساسی آمده است

لاهوتی هم در ادامه بیانات خود با اشاره به ماده ای از قانون اساسی راجع به شفافیت در اموال مسئولان به «ابتکار» گفت: «تحقیق و تفحص از عملکرد مجلس خوب است و در بحث براق سازی اموال مسئولان از سال 87 در مجلس تلاش می کنیم ولی مصوبه مجلس در این باره سال ها است بین مجلس و شورای نگهبان در رفت و آمد است و به مجمع تشخیص رفته و هنوز به نتیجه نرسیده هست. در قانون اساسی براق سازی از اموال وزرا و سران قوا آمده هست، ولی ما در قانون گفته ایم حتی یک فرماندار و معاون وزیر و نماینده مجلس و … هم باید اموال و دارایی ارزش روشن و براق شود.»

حاضرم جهت براق سازیاز اموال و دارایی ام پیش قدم شوم

در این باره جعفرزاده هم ضمن استقبال از عنوان براق ساری به «ابتکار» گفت که با هرگونه براق سازی موافق و داوطلب است که به عنوان نخستین نماینده راجع به میزان حقوق، اموال و دارایی او براق سازی شود. او با انتقاد از مسئولانی که از شفافیت واهمه دارند گفت: «اگر در مجلس براق سازی شود، یک بار جهت هر لحظه همه حرف ها و شایعاتی که راجع به مسئولان نظام زده می شود آخر می یابد.» بنابرین باید منتظر بود و دید چند درصد از نمایندگان خواستار تحقیق و تفحص از عملکرد مجلس و شرکت های تابعه هستند و در واقع اجازه براق سازی را به خودشان می دهند تا شرکت ها و نهادها و وزاتخانه های دیگر از این خودنظارتی الگو بگیرند و به جای دادن وعده و وعید به نمایندگان مانع تحقیق و تفحص از شرکت و وزارت منزل متبوع خود شود، خودشان حساب و کتابشان را روشن کنند.

ابتکار/معصومه معظمی

واژه های کلیدی: برنامه | کمیسیون | تصویب بودجه | نماینده مجلس | نماینده مردم اصفهان | اخبار سیاسی و اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه